Блог права Дар'ї Аккерман
БЛОГ ПРАВА. Податок на нерухомість.

БЛОГ ПРАВА. Податок на нерухомість.

 

Податок на нерухомість.

Податок на нерухомість (повна назва — податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) є однією зі складових податку на майно і належить до місцевих податків, визначених статтею 10 Податкового кодексу України.
Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу.

У 2020 році буде сплачуватись податок за 2019 рік.

До 1 липня власники нерухомості повинні  були отримати платіжки з нарахуванням податку за «надлишкові» квадратні метри, який необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання платіжки, тобто до 1 вересня.

Податком обкладаються:
- квартири площею понад 60 кв. метрів;
- приватні будинки площею понад 120 кв. метрів;
- квартира + будинок загальною площею понад 180 кв. метрів.

Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, де знаходиться житлова або комерційна нерухомість і від розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня року, за який проводиться нарахування податку.

Квартири площею більше 300 кв. метрів і будинки площею понад 500 кв. метрів додатково оподатковуються в розмірі 25 000 грн на рік. Таким власникам потрібно буде сплатити 25 тисяч гривень плюс різницю між пільговою площею і фактичної.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (пункт 266.7 статті 266 Податкового кодексу України).

У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 цієї статті, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання (пункт 266.10.2 статті 266 Податкового кодексу України).
За несвоєчасну сплату податків передбачений штраф. При затримці сплати податку до 30 календарних днів, розмір штрафу становить 10 % погашеної суми податкового боргу, при затримці більше 30 календарних днів, — 20 % погашеної суми податкового боргу (стаття 126 Податкового кодексу України).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (пункт 266.8.1 статті 266 Податкового кодексу України).

У разі, якщо нерухомістю володіють кілька осіб, то сплата податку залежить від того, як визначені частки у праві власності.

Об’єкти, що не підлягають оподаткуванню визначені пунктом 266.2.2 статті 266 Податкового кодексу України.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА

 

 

decor photo
У Дніпрі чоловік обікрав магазин майже на 17 тисяч гривень
Дніпро
Події Кримінал
У Дніпрі чоловік обікрав магазин майже на 17 тисяч гривень
У Дніпрі 44-річному місцевому жителю повідомили про підозру в крадіжці з магазину в Індустріальному районі.
decor photo
У Дніпрі біля «Озерки» Hyundai збив жінку на пішохідному переході
Дніпро
Події
У Дніпрі біля «Озерки» Hyundai збив жінку на пішохідному переході
7 жовтня близько 20:00 на вулиці Степана Бандери в Дніпрі, неподалік ринку «Озерка», автомобіль Hyundai Accent збив 55-річну жінку. Потерпілу госпіталізували.
decor photo
«Дніпро-Арену» знову виставили на аукціон: ціну знизили до 118 мільйонів гривень
Дніпро
Життя Події
«Дніпро-Арену» знову виставили на аукціон: ціну знизили до 118 мільйонів гривень
«ПриватБанк» повторно виставив на продаж стадіон «Дніпро-Арена» та тренувальну базу у Придніпровську. Стартову ціну комплексу знизили до 118,329 мільйона гривень без ПДВ. Новий аукціон запланували на 15 жовтня.
decor photo
Заволодів нерухомістю у центрі Дніпра вартістю майже 20 млн грн: з Німеччини екстрадували зловмисника
Дніпро
Події Кримінал
Заволодів нерухомістю у центрі Дніпра вартістю майже 20 млн грн: з Німеччини екстрадували зловмисника
До України екстрадували чоловіка, якого підозрюють у незаконному заволодінні нерухомістю в центрі Дніпра вартістю майже 20 мільйонів гривень. Площа об’єкта становить близько 1500 квадратних метрів.
Дніпровські дзюдоїсти вибороли три медалі на міжнародному турнірі в Чехії
Дніпро
Спорт
Дніпровські дзюдоїсти вибороли три медалі на міжнародному турнірі в Чехії
Троє дзюдоїстів із Дніпра стали призерами міжнародного турніру Brno Judo Hopes Tournament 2026 у Чехії. Українці загалом здобули 14 медалей серед спортсменів двох вікових категорій.
У Дніпрі громадам повернули частину історичної будівлі ХІХ століття
Дніпро
Події
У Дніпрі громадам повернули частину історичної будівлі ХІХ століття
Прокуратура через суд повернула у власність територіальних громад Дніпропетровщини частину історичної будівлі ХІХ століття у Дніпрі. Йдеться про пам’ятку національного значення — «Будинок міської садиби ХІХ століття, де народилася Блаватська О.П. і жила династія Фадеєвих».