Блог Права Дарьи Аккерман
БЛОГ ПРАВА. Випадкове пошкодження товару в магазині. З кожним може бути.

БЛОГ ПРАВА. Випадкове пошкодження товару в магазині. З кожним може бути.

 

З кожним може бути

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар і він розбивається чи пошкоджується. 
І, як правило, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. 

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). 
Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів. 

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. 

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його. 

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте складання акту про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять саме Вашу вину. 

Слід наголосити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд.

Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. 
Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може допомогти запис із камери відео-спостереження. 

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції. 

Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання. 

Якщо після всіх цих доводів, Вас продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт і фіксувати ситуацію на місці , слід написати заяву на ім’я керівника підприємства з проханням не пред’являти вимоги про оплату вартості за розбитий товар на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» (не забудьте простежити за реєстрацією заяви).

При застосуванні працівниками магазину фізичної сили або не менш подібних намірах відразу викликайте поліцію.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА 

 

 

2020-07-06 18:00:00
true
Відео Дня






Архів Новин