Блог права Дар'ї Аккерман
Земельний податок для фізичних осіб

Земельний податок для фізичних осіб

 

Тонкощі податкового зобов'язання щодо сплати земельного податку роз'яснив Мін'юст.

Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Платниками податку є:

• власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

• землекористувачі.

Об'єктами оподаткування є:

• земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

• земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Базою оподаткування для розрахунку земельного податку є:

• нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації;

• площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 % від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 % від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 % та не більше 1 % від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 % від їх нормативної грошової оцінки.

За земельні ділянки, що знаходяться в постійному користуванні суб'єктів господарювання (окрім державної і комунальної форми власності), - в розмірі не більше 12 % від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, нормативна грошова оцінка яких не проводилася, встановлюється у розмірі:

- не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

- для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 % та не більше 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

- для лісових земель - не більше 0,1 % від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Контролюючі органи обчислюють суми земельного податку та надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року повідомлення-рішення. Сплатити земельний податок необхідно протягом 60 днів з дня вручення повідомлення-рішення.

Якщо платник податку виявив розбіжності у відомостях про земельну ділянку, що були надані контролюючими органами, йому необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки з оригіналами документів на право власності, користування пільгою для проведення звірки та уточнення даних.

Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються:

• особи з інвалідністю першої і другої груп;

• фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

• пенсіонери (за віком);

• ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

• фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

• для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

• для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

• для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

• для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

• для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

До переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

Якщо фізична особа станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

telegram:  t.me/blogprava (https://t.me/joinchat/AAAAAEnMoJNqjWUqOt_cAw)

 

 

decor photo
Де немає світла у Дніпрі 5 жовтня через планові ремонтні роботи: адреси
Дніпро
Життя Події
Де немає світла у Дніпрі 5 жовтня через планові ремонтні роботи: адреси
У зв’язку з проведенням планових робіт приватною енергетичною компанією ЦЕК, сьогодні, 5 жовтня, у Дніпрі з 8:00 до 18:00 припинено подачу електроенергії за деякими адресами.
decor photo
Де у Дніпрі вимикатимуть світло 5-8 жовтня: адреси
Дніпро
Життя
Де у Дніпрі вимикатимуть світло 5-8 жовтня: адреси
У Дніпрі з 5 до 8 жовтня проводитимуть планові ремонтні роботи на електромережах. Через це споживачам ЦЕК тимчасово вимикатимуть електропостачання. Обмеження діятимуть щодня з 08:00 до 18:00.
decor photo
У Дніпрі тимчасово закриють станцію метро «Металургів»
Дніпро
Життя
У Дніпрі тимчасово закриють станцію метро «Металургів»
У Дніпрі з 5 жовтня 2026 року тимчасово закриють станцію метро «Металургів». Вона буде недоступна для пасажирів на вхід і вихід.
decor photo
У Дніпрі п’яний водій після ДТП зніс паркан та ледь не травмував людей
Дніпро
Події
У Дніпрі п’яний водій після ДТП зніс паркан та ледь не травмував людей
У Дніпрі 2 жовтня на перехресті Донецького шосе та вулиці Незламної сталася ДТП за участю автомобілів Dacia Logan та Kia Sportage.
decor photo
На Дніпропетровщині 48 ліцеїстів склали присягу та отримали перші шеврони
Дніпро
Події Життя
На Дніпропетровщині 48 ліцеїстів склали присягу та отримали перші шеврони
48 першокурсників Дніпровського ліцею безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання імені Олександра Гостіщева склали присягу та отримали свої перші шеврони. Урочистості провели до Дня захисників і захисниць України.
На Дніпропетровщині посадовицю підозрюють у збитках на понад 2 млн грн під час закупівлі сміттєвозів
Дніпро
Кримінал Економіка
На Дніпропетровщині посадовицю підозрюють у збитках на понад 2 млн грн під час закупівлі сміттєвозів
На Дніпропетровщині посадовицю комунального підприємства підозрюють у зловживанні службовим становищем під час закупівлі чотирьох вживаних сміттєвозів. За даними слідства, бюджету громади завдали понад 2 млн гривень збитків.